Gerçek Liderin Özellikleri;

1-Ekibindeki hiçbir personeli azarlama, olaylara problem-çözüm merkezli yaklaş
2-Takımındaki her personel ile günde en az iki kez görüş. Biri iş hakkında olsun, diğeri personelinin iş harici hayatını merkeze alsın. Ekip üyenin evinde, ailesinde bir sorun varsa bu istemesede işine yansır .
3-Müşterilerinin ve çalışanlarının iyi günlerinde (Düğün,doğum,nişan,sünnet...) ve kötü günlerinde (Cenaze, hastalık...) yanında ol.
4-Müşterilerinden gelen ekip,kurum,ürün şikayetlerinde tamamen onlara hak ver. Müşterinin kızgınlık anında asla karşılık verme. Bu tip durumlarda sabırlı davranılırsa müşteri hatalıysa özür dileyecektir. Siz hatalıysanız müşterinin hatrı kırılmadan problem çözülmüş olacak.
5-Müşterilerimizin sadece üst düzey yetkililerini değil de tüm personelini; çaycısı, kuryesine, hizmetlisi... önemsenirse o kurum ile ilişkiler daha mükemmel olacaktır. Ve özellikle kendi personelimize de aynı şekilde yaklaşım huzurlu bir çalışma ortamı oluşturur.
6-Yüksek performans için güvenli iş ortamı gereklidir. İş güvenliğini iki şekilde algılayabiliriz; iş ortamının güvenliği, iş güvencesi. Her iki durumda da kişi kaygılı olacaktır. Firma kültürünün oluşması, çalışan sadakati için tatmin edici ücret verilmeli ve çıkarılma korkusu olmamalıdır.
www.erpuzmani.com sitesinde yayınlanmıştır.

0 Yorum:
Yorum Gönder
Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]
<< Ana Sayfa